Programul Global Xpress al companiei Inmarsat a ajuns la jumatatea drumului, dupa ce al doilea satelit al constelatiei a ajuns pe orbita Pamantului.
Zborul, operat din Baikonur duminica, 1 februarie, de ILS (International Launch Services), primul al operatorului pentru 2015, a folosit racheta Proton M Breeze M si a fost unul complex, intins pe durata a 15 ore si 31 de minute.
A fost nevoie de cinci activari ale modulului de propulsie Breeze M, inainte de separarea satelitului I5 F2 intr-o orbita de transfer super sincrona (SSTO) cu caracteristicile 4341 km x 65000 km x 26.75 grade.
De acolo, I5 F2, care este un satelit masiv de 6.1 tone ce inglobeaza tehnologii spatiale de ultima generatie, va fi manevrat cu ajutorul sistemului XIPS-xenon ion propulsion system pana la slotul orbital 55 de grade vest (undeva deasupra Oceanului Atlantic), de unde va opera pentru minim 15 ani.
Pe langa propulsia electrica, platforma BSS 702HP pe care a fost construit I5 F2 pune la dispozitie doua panouri solare, grupand cate 5 elemente, construite in tehnologie GaAs. Ele genereaza pana la 15 kW, pentru alimentarea celor 89 de transpondere in banda Ka montate la bord.
La fel ca si predecesorul sau, lansat pe 8 decembrie 2013, Inmarsat I5 F2 a fost construit de Boeing Satellite Systems International Inc. Contractul dintre Boeing si Inmarsat, semnat in august 2010, are o valoare de 1.6 miliarde de dolari si includea dezvoltarea a 3 sateliti geostationari, cu o optiune suplimentara pentru un al patrulea. O optiune care a fost dealtfel activata de Inmarsat in octombrie 2013.
Credit Inmarsat/ILS/Boeing