Mai mult de jumatate din lansarile americane pe 2019 (21 cu totul) au fost realizate de SpaceX. Compania lui Musk a bifat 11 zboruri, 10 cu racheta Falcon 9 si 1 cu Falcon Heavy. Initial si alte misiuni mai erau pe lista, insa se pare ca ele vor fi amanate pentru anul viitor, astfel ca 2019 (primul care a pus cu adevarat in valoare conceptul de reutilizare al Block 5) se va inchide cel mai probabil aici.
6 trepte intai au dus greul celor 10 lansari Falcon 9, cea cu numarul serial B1048 ajungand deja la a patra refolosire (dintr-un numar maxim de 10, asa cum a anuntat SpaceX).
Ultima incercare a avut loc pe 16 decembrie de la Cape Canaveral SLC 40, avand ca pasager satelitul JCSat 18/Kacific 1. A fost nevoie de 33 de minute pentru plasarea pe o traiectorie GTO a pasagerului, treapta intai a fost recuperata cu succes de barja Of Course I Still Love You, insa celelalte doua nave (GO Ms. Tree si GO Ms. Chief ) au ratat jumatatile conului protector, care au fost culese in cele din urma din apa si vor trebui sa fie reconditionate.
Este vorba despre una din misiunile duale (o singura platforma fizica impartita intre doua companii comerciale), in cazul de fata Kacific Broadband Satellites Pte Ltd din Singapore si respectiv SKY Perfect JSAT Corporation din Japonia.
Satelitul a fost comandat de cele doua companii lui Boeing la inceputul lui 2017 si a fost construit de acesta pe standardul BSS 702MP. Pe platforma de 6.9 tone au fost instalate in total 56 de transpondere in banda Ka ce vor fi operate sub denumirea comerciala Kacific 1, si o serie de transpondere in banda Ku (echivalentul JCSat 18).
Pentru mai mult de 15 ani serviciile sale de comunicatie vor fi folosite in regiunea Asia-Pacific, satelitul urmand a fi instalat la 150 de grade longitudine estica.
Credit SpaceX/Kacific/SKY Perfect JSAT